Interactive Media Systems, TU Vienna

Topics & Tasks

Topics Feed

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PhD Theses

0295 Psychological Similarity Modeling in Machine Learning Formulation of a theory and development of a prototypical implementation for the application of psychologically motivated dual process similarity… H. Eidenberger Details
0294 Gestalt-Aware Interest Point Detection Formulation of a theory and development of a prototype for the recognition and description of interest point systems as local visual media… H. Eidenberger Details

Master Theses

0506 Virtual Reality zum Anfassen Der Controller für einen Roboterarm soll auf Basis verschiedener existierender Libraries entwickelt werden und weiters eine direkte Anbindung an die… E. Vonach Details
0501 Jumpcube Interaction Metaphors Develop interaction metaphors for the interaction of the audience with the jumper/flyer in our Jumpcube VR application. The possibility to… H. Eidenberger Details
0492 Immersive Training in Mobile Virtual Reality The aim of this master thesis to develop a system to allow for immserive training of first responders within a virtual reality environment, solely… A. Mossel Details
0490 TIS2 Dokumenten-Management-System Im Rahmen des TIS2-Projekts Entwicklung einer Lösung für multimediales Dokumenten-Management, die (1) in die bestehende Systemlandschaft integrierbar… H. Eidenberger Details
0487 TIS2 REST API und Abfragesystem Im Rahmen des TIS2-Projekts Entwicklung eines REST APIs über den vorhandenen, nicht geschützten Datenbestand sowie eines Moduls zum schnellen… H. Eidenberger Details
0469 VRGroup - Automatied 3D Building Model Generation for Virtual Reality Environments This topic is about the automated generation of a 3D house/apartment model. All the information about the 3D model will be given in a CAD or DXF… G. Gerstweiler Details
0457 Project Triton: Develop a Unity Deep Space Diving VR Application Based on an existing Unity application, develop controls and content for a VR application that allows a person to travel through the sea: from the… H. Eidenberger Details
0452 VRGroup - Low Profile Device for Guiding People in Indoor Environments Setup: Arduino / IMU / Compass / Motors Aufgabe: Designen und enwickeln von Hardware um Personen, ohne zu Hilfenahme von visuellen Output, durch… G. Gerstweiler Details
0451 VRGroup - Pathplanning in AR Environments Setup: Unity 3D Pfadplaung Aufgabe: Analysieren von verfügbaren Pfadplanungsalgorithmen. Planen von realistischen, begehbaren Pfaden in einer AR… G. Gerstweiler Details
0445 Streaming and Interactive Exploration of Dense Points Clouds in Immersive Virtual Reality In recent years, 3D mesh generation using depth sensors like Microsoft Kinect got very popular and a number a algorithms exist for real time depth… A. Mossel, H. Kaufmann Details
0438 Interactive 3D Mesh Exploration in Immersive Virtual Reality In recent years, 3D mesh generation using depth sensors like Microsoft Kinect got very popular and a number a algorithms exist for real time depth… A. Mossel, H. Kaufmann Details
0432 Mobile Localization and Mapping using Visual Features To enable autonomous flight of a unmanned aerial vehicle (UAV), the UAV must be aware of its position and orientation in space. This remains a… A. Mossel, H. Kaufmann Details
0400 Scientific Biometrics: Corpusless Voice Identification Further develop a scientific solution for voice identification without a corpus. Requires good knowledge in audio signal processing and fluency in… H. Eidenberger Details
0392 Virtual Jump Simulator Develop a VR application that allows a user to do a virtual parachute jump inhouse. Requires the student to develop (1) a hardware setup for the… H. Eidenberger, H. Kaufmann Details
0382 Mobile Vibrotactile Feedback Module Es soll ein Modul entworfen und gebaut werden, welches haptisches Feeback gibt und drahtlos von einem Mobilgerät angesteuert werden kann. C. Schönauer Details
0354 Application using 3D Reconstruction and Tracking with Kinect Mit der Microsoft Kinect und verschiedenen Algorithmen und Frameworks (z.B.: KinectFusion ReconstructMe-SDK) ist es möglich 3D Modelle von realen… C. Schönauer Details
0351 Stereo Video see-through Headset Für stereoskopische Augmented Reality Anwendungen benötigt man ein see-through Headset/Head Mounted Display. Die reale Welt sieht man dabei entweder… C. Schönauer Details
0326 Alternative Tracking for ACTOs An alternative tracking method should be developed for Actuated Tangible User Interface Objects (ACTOs). E. Vonach Details
0325 Speckle Sensor for ACTOs Actuated Tangible User Interface Objects (ACTOs) should be equipped with a self-tracked motor unit. E. Vonach Details
0318 Kinect zur Erfassung sensorischer Funktionen Erfassung sensorischer Funktionen bei Kindern mit Störungen des autistischen Spektrums mithilfe von Kinect. C. Schönauer Details
0301 Inhalts-basierte Suchmaschine für Parlamentssitzungen Entwicklung einer inhalts-basierten Suchmaschine für die Videos von Parlamentssitzungen. Erkennung von Gesichtern und Sprache. Indexierung von… H. Eidenberger Details
0278 Learning object models from images The detection of objects of interest in an image or video is a challenging task. Recently, methods for the automatic learning of object models have… M. Zeppelzauer Details
0263 Autonomous Outdoor Monitoring Camera The goal of this practical is the design and assembly of an autonomous outdoor monitoring camera. The camera should be mobile, easy to set up and… M. Zeppelzauer Details
0257 Social Event Detection The goal is to discover events and detect media items that are related to either a specific social event or an event-class of interest. A social… M. Zeppelzauer Details

Bachelor Theses

0498 Virtual Reality Avatars for the TU Jumpcube Based on an existing IR tracking system and the Oculus Rift DK2 HMD develop (or collect from the Internet) avatars for different projects, genders… H. Eidenberger Details
0486 TIS2 Semantische Suche im Datenbestand Entwicklung eines Moduls im Rahmen des TIS2-Projekts zur Semantischen Suche über den gesamten, nicht geschützten Datenbestand auf der Basis von Java,… H. Eidenberger Details
0483 TIS2 Publikationsverwaltung Entwicklung eines Moduls im Rahmen des TIS2-Projekts zur Verwaltung von Publikationen auf der Basis von Java, Java Server Faces und einer… H. Eidenberger Details
0482 TIS2 Verwaltung von Studierenden-Daten Entwicklung eines Moduls im Rahmen des TIS2-Projekts zur Verwaltung von Studierendendaten ("Studierendenakt") auf der Basis von Java, Java Server… H. Eidenberger Details
0476 Air Race in the Virtual Jump Simulator Develop an air race game in Unity for the Virtual Jump Simulator. Like superman, the player should be able to follow/compete with a plane in racing… H. Eidenberger Details
0471 Media Production for Virtual Jump Simulator Improve the media presentation of the virtual jump cube: Cut existing testimonials of jumpers (before and after) into a proper video for youtube… H. Eidenberger Details
0463 Touchscreen und Drucksensor Datenerfassung Im Rahmen eines Projektes zur Erfassung sensorischer Funktionen bei Kindern mit Störungen des autistischen Spektrums sollen Daten von einem… Schönauer Details
0454 VRGroup - Detecting Audiosources in 2D Setup. Plattform: Android, Arduino, Rasperry Pi oder Windows Aufgabe: Anhand von 2-3 Mikrofonen soll die Richtung von Geräuschen in 2D erkannt werden. G. Gerstweiler Details
0452 VRGroup - Low Profile Device for Guiding People in Indoor Environments Setup: Arduino / IMU / Compass / Motors Aufgabe: Designen und enwickeln von Hardware um Personen, ohne zu Hilfenahme von visuellen Output, durch… G. Gerstweiler Details
0451 VRGroup - Pathplanning in AR Environments Setup: Unity 3D Pfadplaung Aufgabe: Analysieren von verfügbaren Pfadplanungsalgorithmen. Planen von realistischen, begehbaren Pfaden in einer AR… G. Gerstweiler Details
0448 VRGroup - Mobile AR Path Visualization Setup: Mobile SLAM Tracking auf Moverio Glasses Unity 3D + Pathplanning Algorithmen (A*) Tracking mit Metaio SLAM Aufgabe: Designen und… G. Gerstweiler Details
0408 Draw Your Interface - Ubiquitous Human Computer Interaction based on Capacitive Sensing This thesis creates ways to enable human computer interaction anywhere and everywhere, on a table, on a page of a book, just by using cheap and off… A. Mossel Details
0382 Mobile Vibrotactile Feedback Module Es soll ein Modul entworfen und gebaut werden, welches haptisches Feeback gibt und drahtlos von einem Mobilgerät angesteuert werden kann. C. Schönauer Details
0351 Stereo Video see-through Headset Für stereoskopische Augmented Reality Anwendungen benötigt man ein see-through Headset/Head Mounted Display. Die reale Welt sieht man dabei entweder… C. Schönauer Details
0278 Learning object models from images The detection of objects of interest in an image or video is a challenging task. Recently, methods for the automatic learning of object models have… M. Zeppelzauer Details
0263 Autonomous Outdoor Monitoring Camera The goal of this practical is the design and assembly of an autonomous outdoor monitoring camera. The camera should be mobile, easy to set up and… M. Zeppelzauer Details
0257 Social Event Detection The goal is to discover events and detect media items that are related to either a specific social event or an event-class of interest. A social… M. Zeppelzauer Details

Practica

0494 Shared Mobile Virtual Reality for Multiple Users This topic aims at creating a multi-user immersive Virtual Reality (VR) system that provides distributed 3D stereoscopic viewing using a mobile head… A. Mossel Details
0469 VRGroup - Automatied 3D Building Model Generation for Virtual Reality Environments This topic is about the automated generation of a 3D house/apartment model. All the information about the 3D model will be given in a CAD or DXF… G. Gerstweiler Details
0463 Touchscreen und Drucksensor Datenerfassung Im Rahmen eines Projektes zur Erfassung sensorischer Funktionen bei Kindern mit Störungen des autistischen Spektrums sollen Daten von einem… Schönauer Details
0454 VRGroup - Detecting Audiosources in 2D Setup. Plattform: Android, Arduino, Rasperry Pi oder Windows Aufgabe: Anhand von 2-3 Mikrofonen soll die Richtung von Geräuschen in 2D erkannt werden. G. Gerstweiler Details
0452 VRGroup - Low Profile Device for Guiding People in Indoor Environments Setup: Arduino / IMU / Compass / Motors Aufgabe: Designen und enwickeln von Hardware um Personen, ohne zu Hilfenahme von visuellen Output, durch… G. Gerstweiler Details
0451 VRGroup - Pathplanning in AR Environments Setup: Unity 3D Pfadplaung Aufgabe: Analysieren von verfügbaren Pfadplanungsalgorithmen. Planen von realistischen, begehbaren Pfaden in einer AR… G. Gerstweiler Details
0448 VRGroup - Mobile AR Path Visualization Setup: Mobile SLAM Tracking auf Moverio Glasses Unity 3D + Pathplanning Algorithmen (A*) Tracking mit Metaio SLAM Aufgabe: Designen und… G. Gerstweiler Details
0434 The Android Party Develop a prototype for a mobile app that allows communities to implement voting processes. Users should be able to sign up, post motions and to vote… H. Eidenberger Details
0418 AR Navigation Visualization in Indoor Environments The goal of this topic is to implement and evaluate different AR visualization methods to guide a person to a destination. G. Gerstweiler Details
0408 Draw Your Interface - Ubiquitous Human Computer Interaction based on Capacitive Sensing This thesis creates ways to enable human computer interaction anywhere and everywhere, on a table, on a page of a book, just by using cheap and off… A. Mossel Details
0382 Mobile Vibrotactile Feedback Module Es soll ein Modul entworfen und gebaut werden, welches haptisches Feeback gibt und drahtlos von einem Mobilgerät angesteuert werden kann. C. Schönauer Details
0354 Application using 3D Reconstruction and Tracking with Kinect Mit der Microsoft Kinect und verschiedenen Algorithmen und Frameworks (z.B.: KinectFusion ReconstructMe-SDK) ist es möglich 3D Modelle von realen… C. Schönauer Details
0351 Stereo Video see-through Headset Für stereoskopische Augmented Reality Anwendungen benötigt man ein see-through Headset/Head Mounted Display. Die reale Welt sieht man dabei entweder… C. Schönauer Details
0318 Kinect zur Erfassung sensorischer Funktionen Erfassung sensorischer Funktionen bei Kindern mit Störungen des autistischen Spektrums mithilfe von Kinect. C. Schönauer Details
0278 Learning object models from images The detection of objects of interest in an image or video is a challenging task. Recently, methods for the automatic learning of object models have… M. Zeppelzauer Details
0263 Autonomous Outdoor Monitoring Camera The goal of this practical is the design and assembly of an autonomous outdoor monitoring camera. The camera should be mobile, easy to set up and… M. Zeppelzauer Details
0257 Social Event Detection The goal is to discover events and detect media items that are related to either a specific social event or an event-class of interest. A social… M. Zeppelzauer Details